AllGo start informatiecampagne naar reizigers

AllGo, de nieuwe formule voor het busvervoer in Almere startte afgelopen week met de eerste informatie naar reizigers over de start van de concessie per 10 december. Om het merk allGo en de wijzingen die ingaan per 10 december bekend te maken bij de inwoners van Almere zet de vervoerder verschillen middelen in. AllGo, onderdeel van Keolis Nederland, het huidige Syntus, is vanaf 10 december 2017 de nieuwe vervoerder in de gemeente Almere.

AllGo gaat rijden als een metro boven de grond. Om reizigers goed voor te bereiden over hoe het netwerk verandert, waar je een vervoerbewijs kan kopen, dat er geen contact geld meer in de bussen geaccepteerd wordt en dat er straks echt andere bussen rijden wordt er de komende tijd via verschillende kanalen met reizigers en belanghebbenden gecommuniceerd.

Mol symbool voor metrosysteem

Op twee drukke locaties in Almere zien inwoners en bezoekers van Almere een molshoop verschijnen met een mol die regelmatig nieuwe informatie toont. ‘De mol, het figuurtje dat alle nieuwe informatie aanwijst is een kwinkslag naar het metrosysteem waar allGo voor staat. De metro beweegt zich normaal onder de grond. Ons molletje kijkt regelmatig boven de grond mee hoe allGo zich boven de grond ontwikkelt en geeft regelmatig aan als er iets nieuws te melden valt’, vertelt Manon Denessen (woordvoerder Keolis Nederland). AllGo gebruikte het molletje eerder al in een campagne voor scholieren in Almere.

Facebook

Afgelopen week startte de Facebook campagne van allGo. ‘Met deze campagne richten we ons op de inwoners van Almere. Thema’s als het nieuwe netwerk, allGo als werkgever en reizen zonder contant geld komen hierin aan bod. Net zoals de nieuwe allGo app die we dit jaar lanceren’ vertelt Manon Denessen, woordvoerder Keolis Nederland. Daarnaast hangen er vanaf 6 oktober posters in de bussen van Connexxion voor de werving van buschauffeurs en medewerkers Service & Veiligheid én wordt het Keolis Nederland kantoor op de Randstad aangekleed met twee reclameborden.

Blijven informeren

AllGo zal komende maanden regelmatig de media opzoeken om nieuwe informatie rond het vervoer, de bussen en de kaartjes en abonnementen bij reizigers én belanghebbenden onder de aandacht te brengen. ‘Dat doen we via de media maar ook via www.allgobus.nl’, vertelt de woordvoerder.