Kinepolis introduceert gratis Discovery Day-initiatief in al haar Europese bioscopen

Mensen blijken vaak onvoldoende op de hoogte over de films die in de bioscoop spelen, merkte Kinepolis. Het aantal films dat geprogrammeerd wordt in bioscopen is de voorbije jaren spectaculair toegenomen: er worden meer films gemaakt en bovendien worden ze vandaag sneller aangeboden via andere media waardoor de levensduur van een film in de bioscoop korter is geworden. De promotie van een film loopt bijgevolg over een kortere periode waarbij minder geïnvesteerd wordt in grote advertentiecampagnes.

Kinepolis zet al jaren in op gepersonaliseerde relatiemarketing via sociale media en e-mail om haar klanten te informeren, maar pakt nu ook uit met een nieuw initiatief: de Kinepolis ‘Discovery Day’. Tweemaal per jaar zal Kinepolis gratis het aankomende filmaanbod presenteren in al haar Belgische, Nederlandse, Luxemburgse, Franse en Spaanse bioscopen.

De menukaart voor het komende bioscoopseizoen wordt gepresenteerd aan de hand van een dynamische trailershow, waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen een algemeen of familiepubliek. Trailers die gezien worden op het grote scherm hebben – dankzij de sfeer, het beeld en het geluid eigen aan een filmzaal – ook meer impact dan wanneer deze via andere kanalen worden bekeken. Kinepolis testte het ‘Discovery Day’-initiatief eerder dit jaar voor de eerste keer uit in enkele Belgische bioscopen en de reacties van de ruim 2000 bezoekers waren unaniem positief.

Eddy Duquenne, CEO Kinepolis Group : “Met onze Discovery Day willen we onze klanten een voorsmaakje geven van de films die ze bij ons kunnen beleven de komende maanden. Want waarom zouden mensen naar de bioscoop komen als ze niet weten wat er speelt? We maken er een leuk event van, klanten gaan met een goed gevoel naar huis en de scores die ze toekennen aan trailers verschaffen ons waardevolle info over het potentieel succes van een film. Dit is een gelegenheid om onze deuren open te zetten en onze menukaart voor te stellen. Het wordt een vaste afspraak met onze klanten, tweemaal per jaar, in al onze bioscopen.”

De Kinepolis Discovery Day is een gratis evenement dat plaatsvindt op 9 november in alle Nederlandse Kinepolis-bioscopen. Klanten hebben de keuze tussen een algemene presentatie en een formule gericht op familie-content.

Meer info en registratie via www.kinepolis.com.

Almere MKB-vriendelijkste stad 2018

Rijssen-Holten is voor de tweede keer op rij de MKB-vriendelijkste gemeente van Nederland. Almere komt uit de bus als beste stad. Dat blijkt uit een grootschalig tweejaarlijks onderzoek van MKB-Nederland, uitgevoerd door bureau LexNova, waarin 20.000 ondernemers uit alle Nederlandse gemeenten zich hebben uitgesproken over het lokale ondernemersklimaat. Voorzitter Jacco Vonhof van MKB-Nederland bezocht beide gemeenten om de prijzen uit te reiken. Lees meer

Almere On Stage brengt leerlingen en het bedrijfsleven samen

Van middelbare vmbo-leerlingen wordt op jonge leeftijd verwacht, dat ze weten wat ze willen worden. En daarbij de juiste studierichting kiezen. Om hen daarbij te helpen organiseerde Almere On Stage op 31 januari, voor leerlingen uit het 2de en 3de leerjaar, het Beroepenfeest in theater KAF. Deze 10de editie van het Beroepenfeest was geslaagd met meer dan 1.000 Almeerse leerlingen en meer dan 200 Almeerse bedrijven die met elkaar in gesprek gingen. Lees meer

PLUS Van Ommen verlaagt prijzen groente en fruit

PLUS Van Ommen verlaagt de prijzen van groente en fruit fors. “Deze goede, gezonde producten staan bij veel van onze klanten dagelijks op het menu, we willen door de prijsverlaging groente en fruit voor iedereen betaalbaar maken”, aldus supermarktondernemers Marcel en Edwin van Ommen. PLUS staat voor Goed Eten – geproduceerd met liefde voor het product en met aandacht voor mens, milieu en dierenwelzijn – en daarom worden de prijzen van groente en fruit blijvend verlaagd.  Lees meer

1 2 3